Завдання на розвиток творчого мислення учнів
1. З кожного рядка виберіть лише ті букви, що не повторюються, і складіть з них побажання. На всю роботу відводиться 2 хв ( вчитель записує ряди букв на дошці або видає кожному учневі відповідну заготовку на аркуші паперу ).
А О Н О О Е А Д Д
Х П А Р П Й Р И И
Е П В Ф Е А Ф П М
З Ю Л А Л В Ю Л Ю
Г Ц Ж Ц Д И Г Ц Г
Щ З У А З С У Т З
О А И О А Т О А Ь
Х П А Р П Й Р И И
Е П В Ф Е А Ф П М
З Ю Л А Л В Ю Л Ю
Г Ц Ж Ц Д И Г Ц Г
Щ З У А З С У Т З
О А И О А Т О А Ь
( Нехай вам завжди щастить).
О Р Т Б Р А Т О Ж
А С Н Є М Н С С О
Щ У Л К С Л К І Щ
Ч В З М З Ч Д В О
Я Б П Я Р П Ф А Ф
И Ц Й И Ц Т Д Е Д
П Ю Х Л Ю Х Г А Г
А С Н Є М Н С С О
Щ У Л К С Л К І Щ
Ч В З М З Ч Д В О
Я Б П Я Р П Ф А Ф
И Ц Й И Ц Т Д Е Д
П Ю Х Л Ю Х Г А Г
( Бажаємо усім добра й тепла).
2. Замініть даний опис буквами, і ви зможете прочитати слово. ( На завдання дається одна хвилина).
Друга буква алфавіту,
літера після букви Т,
літера перед М,
буква перед Л,
перша літера алфавіту.
літера після букви Т,
літера перед М,
буква перед Л,
перша літера алфавіту.
( Булка).
3. Гра ,,Відгадай слово".
Перший звук у цьому слові-приголосний, його пара [ х] .
Другий звук-голосний, пом'якшує попередній приголосний, він є у слові літо.
Наступний звук-подовжений м'який приголосний, він є у слові бадилля.
Голосний звук, який позначається літерою, що у слові яма позначає два звуки.
Другий звук-голосний, пом'якшує попередній приголосний, він є у слові літо.
Наступний звук-подовжений м'який приголосний, він є у слові бадилля.
Голосний звук, який позначається літерою, що у слові яма позначає два звуки.
Важливе значення для розвитку творчих здібностей учнів мають завдання на поновлення словникового запасу школярів і на розвиток мовлення. Тому в процесі навчання виконую з дітьми наступні завдання.
• Написати за одну хвилину поряд з кожним почутим прикметником іменник, який підходить за змістом до цього прикметника і стоїть у тому ж роді і числі. Слова повторювати не можна.
* Гострий, дружній, дзвінка, міський,
класний, сердитий, похмурий, тепле,
ранкові, військове.
Наприклад. Чарівна паличка.
класний, сердитий, похмурий, тепле,
ранкові, військове.
Наприклад. Чарівна паличка.
* Записати по три іменники, що означають:
прізвище, ім'я, по батькові: ... ... ... ;
назви міст: ..., ..., ... ;
назви рік: ..., ..., ... ;
назви рослин: ..., ..., ... ;
назви тварин: ..., ... , ... ;
клички тварин: ..., ..., ... .
прізвище, ім'я, по батькові: ... ... ... ;
назви міст: ..., ..., ... ;
назви рік: ..., ..., ... ;
назви рослин: ..., ..., ... ;
назви тварин: ..., ... , ... ;
клички тварин: ..., ..., ... .
Однією з важливих умов для розвитку творчих здібностей школярів є розвиток логічного та асоціативного мислення. Для цього намагаюся виконувати з учнями творчі завдання такого типу, а саме:
• Знайдіть спільну назву кожній парі слів:
Наприклад. Шафа, стіл – меблі.
Україна, Італія - ... ;
дуб, береза - ... ;
Київ, Донецьк - ... ;
вівторок, четвер - ... ;
Симоненко, Олесь - ... ;
Дніпро, Дністер - ... .
• Запишіть, з яким словом ( іменником) у вас асоціюється кожна назва тварин.
( Робота виконується протягом 3 хв).
Наприклад. Птах – небо, дельфін – море.
Білка, лисиця, корова, вуж, їжак, кішка, кабан, соловей, жаба, кріт, бджола.
( Робота виконується протягом 3 хв).
Наприклад. Птах – небо, дельфін – море.
Білка, лисиця, корова, вуж, їжак, кішка, кабан, соловей, жаба, кріт, бджола.
Немає коментарів:
Дописати коментар